10 Aralık 2015 Perşembe

DOAL MEYVE



TÜRKİYE VE MEYVE



·        Yıllık 18 milyon ton dolayındaki Türkiye meyve üretiminin büyük kısmını bölünmüş toprak yapısı nedeniyle küçük ve orta ölçekli üreticiler yapıyor.



·        Yapılan araştırmalara göre Türkiye’de meyve, sağlıklı beslenmenin çok önemli bir parçası olarak kabul ediliyor. Türkiye’de meyve tüketimi, beslenme piramidinde yaklaşık yüzde 14 olan oranıyla oldukça önemli bir yere sahip.




·        Türkiye İstatistik Kurumu verisine göre, yıllık kişi başı meyve tüketimi 120 kilogram; bu rakam, 74 kilogram olan dünya ortalamasının üstünde.



·        Türkiye’deki toplam meyve tüketiminin yüzde 60’ı çocuklu aileler tarafından yapılıyor.




ANADOLU ETAP



·        Anadolu Etap, 2009 yılında Anadolu Grubu, Özgörkey Holding ve dünyanın en büyük portakal suyu üreticilerinden Brezilyalı Cutrale Grubu’nun güç birliğiyle, Türkiye’nin en büyük meyvecilik ve meyve suyu üretimi projesini hayata geçirmek üzere kuruldu.




·        Çiftliklere ilk fidan 23 Nisan 2011 tarihinde dikildi.



·        Ekim 2015 tarihi itibariyle beş farklı bölgede, 25 bin dekar alanda kurulu altı çiftlikte, 3 milyon 500 bin dikili meyve ağacına ulaşıldı. Ekili alanların büyüklüğü 3 bin 500 futbol sahasına denk geliyor.




·        Ağaç sayısının Haziran 2016 itibariyle 4 milyonu geçeceği öngörülüyor. 2020 yılı hedefi ise 50 bin dekar arazi üzerinde 10 milyon meyve ağacına ulaşmak.




·        Anadolu Etap çiftliklerinde şeftali, nektarin ve elma başta olmak üzere armut, nar, vişne, kiraz, kayısı, portakal ve erik olarak toplam 10 farklı meyvenin 150 cinsi yetiştiriliyor. Deneme bahçelerinde ise yüzlerce meyve çeşidi ve cinsleri mevcut.




DOAL



·        Doal markalı meyveler, tüketicilerin hem çocukları hem de kendileri için doğallığından şüphe duymadan, güvenle tüketebilecekleri Türkiye’nin ilk sertifikalı bir meyve markası.



·        Doal tüketcilere Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyveyi sunmayı, Anadolu Etap uzmanlığı ve güvencesiyle taahhüt ediyor.




·        Doal markalı meyveler uluslararası gereçerliliği olan GlobalG.A.P ve Türkiye’de geçerli olan İyi Tarım Uygulamaları sertifikalarına sahip;  Duyarlı ve Kontrollü Tarım uygulamaları ile yetiştiriliyor.



·        Anadolu Etap’ın hem kendi çiftliklerinde yetiştirdiği, hem de kontrolündeki bahçelerden temin edilen ve Doal markası ile satışa sunulan meyveler, 600 farklı aktif maddenin kontrolünün yapıldığı testlerle analiz ediliyor.



·        Doal markalı meyveler İstanbul’daki Migros ve Carrefour gibi zincir marketlerde satılmaya başladı.




·        Yaz döneminde ise Türkiye genelindeki tüm ulusal zincirlerde yerini almaya başlayacak. Ayrıca seçkin hal noktalarındaki toptan satışlar aracılığıyla, önde gelen manavlarda ve semt pazarlarında da satılacak.



·        Türkiye’nin en büyük meyve bahçesinden en saf haliyle meyve taahhüdü veren Doal’ın hedefi, sertifikalı meyve markası bilincini yaratmak ve iki sene içinde tüketiciler nezdinde akla gelen ilk meyve markası olmak. 

Hiç yorum yok: