26 Mart 2015 Perşembe

CALİFORNİA CEVİZİ

NEDEN CEVİZ TÜKETMELİYİZ?
Backhaus İstinye Park Şubesinde 24 Mart tarihinde California WalnutCommission ve Backhaus ortaklığıyla düzenlenen etkinlikte cevizin çok yönlü kullanımı ve sağlık açısından faydaları ele alındıEtkinlikte söz alan Backhauskurucusu Dr. Hilal Duruk, Backhaus'un Türkiye'nin en yenilikçi fırın ve pastanesi olarak ürünlerinde ceviz kullanmaya önem verdiğini, müşterilerin cevizli ürünlere özellikle ilgi gösterdiğini belirttiDr. Hilal Duruk’tan sonra konuşma yapan ünlü program sunucusu ve yemek yazarı Elif Korkmazel ceviztüketmenin insan sağlığı için oluşturduğu 10 yararlı noktaya değindi. İşte o 10 önemli nokta;
1) Ceviz, Omega 3  (alfa-linolenik asit) açısından en zengin ağaç yemişidir. Yüksek Omega 3 alımının, kalp-damar hastalıkları riskini azalttığı belirlenmiştir.   (PAN 2012)
2) Akdeniz tipi beslenmenin önemli bir parçası olan ceviz, kalp hastalıkları riskinin %30, inme riskinin ise %49 azaltıldığı Predimedçalışmasında da kilit bir gıda olarak öne çıkmıştır (Estruch, 2014).
3) Batının tipik beslenme şekline eklenen cevizin, sperm canlılığı, hareketliliği ve morfolojisinde iyileşme sağladığı belirlenmiştir. (Robbins, 2012)
4) Ceviz, yaygın olarak tüketilen yemişler ve yerfıstıkları arasında en yüksek oranda polifenol içeriğine sahiptir. Polifenollerin büyük çoğunluğu antioksidandır  ve kalp hastalıkları ve kanserden korunmada güçlü bir rol oynadığı bilinmektedir. (Vinson, 2012)
5) Günde 56 gram ceviz tüketmenin, organ yağlanması görülen aşırı kilolu bireylerde endotelyal işlevi geliştirdiği görülmüştür. beslenme düzenine eklenen ceviz, bireylerin kilo almasına neden olmamıştır. (Katz, 2012)
6) Günde 42 gram ceviz tüketmenin, kalp-damar hastalıklarının iki risk faktörü olan non-hdl kolesterolü ve apolipoprotein-b’yi anlamlı düzeyde azalttığı tespit edilmiştir.  (Wu, 2013)
7) Yüksek miktarda ceviz tüketimi, kadınlarda tip 2 diyabet riskinde anlamlı bir azalmayla ilişkilendirilmiştir. (pan 2013)
8) Ceviz dahil olmak üzere daha yüksek miktarda yemiş tüketiminin, ileri yaşlarda alzheimer gibi hastalıkları önlemede etkili olduğu; genel bilişsel kabiliyette iyileşme sağlayabildiği ve halk sağılığı açısından kolaylıkla kullanılabilecek bir ürün olduğu ifade edilmiştir. (O’brien, 2014)
9) Cevizin, kalp-damar hastalıklarında iki önemli risk faktörü olan düşük yoğunluklu lipoprotein kolesterolünü (yaklaşık %9-16) ve kan basıncını (diyastolik kan basıncını yaklaşık 2-3 mm hg) azalttığı ortaya koyulmuştur. (Kris-etherton, 2014)
10) Ceviz, sağlıklı bir beslenme düzeninde kanseri önleyici bir seçenek olarak yer almalıdır.  (Hardman, 2014)


Hiç yorum yok: