29 Kasım 2011 Salı

DAMAT PAÇASI

MALZEMELER:
6 adet yufka
1 tane tavuk
ORJİNAL SOSU:
2 yemek kaşığı sıvıyağ ya da tereyağı
3-4 çorba kaşığı un
2 çorba kaşığı yoğurt
2 çorba kaşığı sirke
1 yumurta
4 diş sarımsak
3 su bardağı tavuk suyu
tuz.
YAPILIŞI:
Tavuğu haşlayıp suyunu alıyoruz.Haşlanmış tavuğu didiyoruz.Tuz ve karabiberle tatlandırıyoruz.Yağlanmış fırın tepsisine önce bir yufka serip 2 yufkayı parçalayıp seriyoruz.Arasına tavuk etini koyup tekrar 2 yufkayı parçalayıp seriyoruz.En üste bir yufka serip kapatıyoruz.180 derece fırında üstü kızarana dek pişiriyoruz.Fırından çıkar çıkmaz tavuk suyundan 4-5 kepçe döküyoruz.İsterseniz üzerine sarımsaklı yoğurt hazırlayıp biberli yağla birlikte servis yapabilirsiniz.Ya da üstteki sosu hazırlayıp gerçek damat paçası yemiş olursunuz.Bu sos için yağı ve unu kavurup diğer malzemeleri çırpıp ekliyorsunuz.Boza kıvamında pişiriyorsunuz.Servis yaparken üzerine biberli yağ döküyoruz.Afiyet olsun..

10 yorum:

defneylebirlikte dedi ki...

GERÇEKTEN NEFİS GÖRÜNÜYOR.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER...

Cafe Portakal dedi ki...

çok duydum ama denemedim bende daha:)afiyetle
Bö de başarılar diliyorum...

http://www.arenandfamily.blogspot.com/ dedi ki...

teşekkür ederim ben de bö de yarışan tüm arkadaşlarıma başarılar diliyorum. Sevgilerimle..

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Çok pratikmiş yaa ben çok sevdim bunu:) Ellerinize sağlık.

şirince tatlar dedi ki...

çok iştah açıcı görünüyor canım:))damat paçası adı da çok ilginçmiş gerçekten ellerine sağlık:))

Birsel ve İrem dedi ki...

Nefis görünüyor, ellerinize sağlık. Blogu açmadan önce denemiştim, çok uzun zaman oldu. En kısa zamanda ben de yapmayı planlıyorum.
Sevgiler.

Nilgün Komar dedi ki...

hmmmm denemem lazım bunu..

MAVİ TUTKU dedi ki...

Gerçekten görüntü harika, hiç duymamıştım..

karabiberinmutfagi dedi ki...

ellerine saglik nefis bi görüntü :)

BAL ANNE dedi ki...

eminim cok lezizdir ellerinize sağlık....