30 Ekim 2011 Pazar

YAĞ MANTISI(KAYSERİ MUTFAĞI)


MALZEMELER
1/2 çay bardağı sıvıyağ
1 çay bardağı yoğurt
2 çay bardağı ılık su
1/2 paket yaş maya
1 yumurta
1 tatlı kaşığı tuz
1 tatlı kaşığı şeker
aldığı kadar un.
İç Harcı:
250 gr yağsız kıyma
1 tatlı kaşığı kırmızı biber
1 çay kaşığı karabiber
1 çay kaşığı kekik
1 çay kaşığı tuz
maydonoz.
Üzerine
1/2 kg yoğurt
3 diş sarımsak
tuz.
Sosu için:
2 yemek kaşığı salça,3 yemek kaşığı sıvıyağ ve az su.
YAPILIŞI:
Hamuru yoğurup mayalanmaya bırakıyoruz.Hamurdan parçalar alıp merdane yardımıyla yarım cm eninde dikdörtgen şeklinde açıyoruz.Kare kare kesip iç harcını koyup karşı köşelerden birleştiriyoruz.Yağı kızdırıp önce üstü alta gelecek şekilde çift taraflı kızartıyoruz.Üzerine yoğurt ve salçalı sosu gezdiriyoruz.Bu tarifi öğrendiğim Fatma Hanım'a teşekkürü borç bilirim.

8 yorum:

nilay dedi ki...

Bu tarifi bende biliyorum. Üniversiteyi Kayseri'de okumuştum. Ellerine sağlık

.:Hobibox:. dedi ki...

Değişik bir tarife benziyor, mutlaka denemek lazım diyebileceğimiz bir yöresel lezzet, ellerinize emeğinize sağlık.

ihlamurcum dedi ki...

Hiç bilmediğim bir tarif, yeni öğrendiğim şeylere bayılıyorum. Teşekkürler, bu arada sitenızde çok hoş şeyler var.Hepsine bakmak istiyorum.

** ZEL ** dedi ki...

Ellerinize sağlık çiçek gibi çok hoş gözüküyorlar:)

DR.NİRVANA dedi ki...

cok cok begendim bu tarifi...mantıyıda cok severim her türlüsünü...sevgiler...

http://www.arenandfamily.blogspot.com/ dedi ki...

teşekkür ederim arkadaşlar sevgilerimle..

Hayat Cafe dedi ki...

Nasılda lezzetlidir ama denemeyi çok isterim..
Ellerine sağlık.
Sıcacık sevgiler

nilay dedi ki...

Küçücük Olmak Gerekmiş Bayram Güzel Geçsin Diye.. Biraz Şeker, Biraz Sevgi Gönderiyorum Sana. Kalbin Kocaman, İçindeki Çocuk Küçücük Kalsın Diye..İyi BAYRAMLAR