25 Ocak 2010 Pazartesi

AREN'in ANLAMI

Çok sorulduğu için bıktım ve en sonunda yazmaya karar verdim.Bizim mucizemiz minik oğlum Aren'in isminin anlamını araştırmak uzun bir süreçti.Bu isme Pomaklar üzerine okuduğum bir makalede rastladım.Pomaklar Balkanlarda yaşayan müslüman bir topluluk.Aren kelimesi Aren-avut(Arnavut)kelimesinin kökü.Aslen Arnavut olduğum için çok anlamlı geldi.Biraz daha derine indiğimde bu ismin Hititlerden geldiği yani Sanskritçe Güneş Tanrısının oğulları anlamına geldiğini öğrendim.Her Hititliye Aren denirmiş.(Işığın Oğulları).Avesta dilinde ise soylu demek.Farsça ise çöldeki en parlak kum tanesi anlamında.Fazla söze ne gerek iyi ki varsın Aren..

9 yorum:

pembetatlar.blogspot.com dedi ki...

Merhabalar...
Blogunuz hayırlı olsun...
Etkinliğimize katıldığınız için çok teşekkür ediyorum..
Görüşmek dileğiyle:)
Sevgiler!

Adsız dedi ki...

teşekkürler bende arenin anlamını bir türlü bulamamıstım bulduklarımsa pek hoşuma gitmemişti ama sizin açıklamanız hoş olmuş ben zaten çorumda yaşıyorum tam da hititlerin şehrinde bu artık rahatlıkla oğluşuma bu ismi koyabilirim

Adsız dedi ki...

OĞLUMUN ADINI GALATASARAYIN YENİ STADYUMUNDAN ESİNLENEREK ARENA aren koymak istedim.ailem ermeni adı dediler..moralim bozuldu...araştırdım ermenistanda bir gölün adıymış...sizin informatıonlarını görünce gönlüm rahatladı...oğluşumun adını aren koymaktan kıvanç duyarım...

Adsız dedi ki...

herkes oğluna koymuş bu ismi ama ben kızım için düşündüm ve hala ısrarlıyım umarım pişman olmam

Akdeniz Kızı dedi ki...

ismiyle yaşaasın ve ismi gibi yaşamı olsun İNŞALLAH....sitenizi yeni farkettim ve tariflerinizi gezdim...sizi takibe aldım...daha sık görüşebilmek dileğiyle...sevgiyle kalın

Adsız dedi ki...

bende aren ismini çok beğendim ve araştırdım.bende bir arnavut (pomak) kızı olarak tabi ki oğlumun adını aren koyacam.2 ay sonra aramıza gelecek oğlum inşaallah ismi gibi yaşar hayatını:)

Anne Seyab dedi ki...

Adıyla hayırlı bir ömür yaşasın

Sinem Dursun dedi ki...

Merhaba,
Blogunuzdan mail adresinizi bulamadığım için yorum kısmına yazmak durumunda kaldım.
2010 doğumlu Maya isminde bir kızım var ve inşallah bu sene de oğlum olacak.
İsmini Aren koymak istiyorum ve çevremde bu isimde hiç kimse olmadığı için anlam ve kullanımı için web sitelerini gezerken tesadüfen blogunuzu gördüm.
sürekli yabancı sitelerde anlamlarını araştırırken bir Türk sitesinde bulmuş olmak gayet sevindirici.
Çevremdekilere söylediğimde genelde ilk seferde anlaşılamıyor. Umarım ileride daha kolay anlaşılır hale gelir ve sıkıntı yaratmaz...

Ezgi dedi ki...

Benim de oglusumun adi Aren..aciklama icin sonsuz tesekkurler..Size ve Aren nize sonsuz sevgiler ve Toronto dan selamlar..